Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα παρεμβάσεις. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα παρεμβάσεις. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

04 Μαρτίου, 2023

Να διασώσουμε το Σταμάλιo - Λυκομούζι

Μια από τις πιο όμορφες περιοχές των βόρειων ακτών του Κορινθιακού αντιμετωπίζει ΑΜΕΣΟ ΚΙΝΔΥΝΟ πλήρους κατάληψης από ένα διπλό αιολικό έργο, στις θέσεις «Σταμάλιος» και «Λυκομούζι», που περιλαμβάνει 18 γιγαντιαίες ανεμογεννήτριες των 5,8 - 6,3 MW. Πρόκειται για μια στενή χερσόνησο, στα νότια παράλια της Βοιωτίας, που περιβάλλει το φυσικό λιμάνι στο Βαθύ και το χωρίζει από τον όρμο και τον οικισμό στο Σαράντι. Στην ουσία, είναι μια «νησίδα», εντός του Κορινθιακού κόλπου, ο οποίος είναι ενταγμένος στο Δίκτυο NATURA 2000 και στις περιοχές ΙΜΜΑ (σημαντικές περιοχές για τα θαλάσσια θηλαστικά) και είναι χαρακτηρισμένος ως Ειδική Ζώνη Διατήρησης.

Η περιοχή έχει στοχοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, ενώ το συγκεκριμένο έργο -προτού πάρει τη σημερινή του μορφή- έχει περάσει από μια πολυδαίδαλη διαδικασία μεταβίβασης αδειών παραγωγής και αλλαγών του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, συνένωσης επί μέρους έργων, μετακίνησης των ορίων του έργου, αλλαγής μεγέθους και αναχωροθέτησης ανεμογεννητριών κ.λπ., με την αμέριστη υποστήριξη της ΡΑΕ. Όλο αυτό το σκηνικό επιβεβαιώνει τον ασύδοτο και αδιαφανή τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η αιολική βιομηχανία και ο οποίος έχει γίνει, ήδη, καθεστώς.

Την περίοδο αυτή, βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου, με το σχετικό φάκελο να έχει αναρτηθεί στο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο (ΗΠΜ), στη θέση: https://eprm.ypen.gr/src/App/w1/1523.

Το Δίκτυο Βοιωτών και η Επιτροπή πολιτών Χωστίων - Σαράντι έχουμε υποβάλλει και δημοσιοποιούμε αναλυτική παρέμβαση - κριτική στη ΜΠΕ, το πλήρες κείμενο της οποίας είναι αναρτημένο εδώ (σε pdf) και εδώ (σε word).

Καλούμε τις τοπικές αρχές, το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Θήβας και την επιτροπή περιβάλλοντος και ανάπτυξης της περιφέρειας Στερεάς να γνωμοδοτήσουν αρνητικά στην ΜΠΕ και να υποστηρίξουν το αίτημα για οριστική ακύρωση του συγκεκριμένου έργου.

Καλούμε, επίσης, φορείς, συλλογικότητες και πολίτες της Βοιωτίας -και όχι μόνο- να πολλαπλασιάσουν την πίεση, υποβάλλοντας τις δικές τους προτάσεις, 

- είτε στέλνοντας mail στην επιτροπή περιβάλλοντος της περιφέρειας (epitrop_perival@pste.gov.gr),

- είτε καταχωρώντας τις στον ειδικό χώρο διαβούλευσης του ΗΠΜ (https://eprm.ypen.gr/src/App/w1/1523).

07 Ιουλίου, 2022

Ελικώνας - Αρβανίτσα: το παρόν κατεδαφίζεται

Με αφορμή τις μουσικές εκδηλώσεις του φεστιβάλ Αρβανίτσας (15-17 Ιουλίου), το Δίκτυο Βοιωτών δημοσιοποίησε ενημερωτικό κείμενο, στο οποίο περιγράφεται με γλαφυρό τρόπο το τοπίο του άμεσου μέλλοντος της ευρύτερης περιοχής της Αρβανίτσας. Για την ακρίβεια, ότι θα έχει απομείνει από το τοπίο, στο βαθμό που θα ολοκληρωθούν όσα περιλαμβάνει η ενεργειακή «λαίλαπα», που σαρώνει τον Ελικώνα και τη Βοιωτία, γενικότερα.



Ιδιαίτερους αποδέκτες έχει το κείμενο τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο φεστιβάλ, αλλά και τις χιλιάδες των επισκεπτών που συγκεντρώνονται για να τους παρακολουθήσουν, καθώς η πρόσκαιρη ευωχία των ημερών του φεστιβάλ δεν μπορεί -και δεν πρέπει- να παραγνωρίζει το δυστοπικό μέλλον. Ένα μέλλον στο οποίο δύσκολα θα βρίσκει θέση η καλλιτεχνική δημιουργία και η ικανοποίηση των περιβαλλοντικών αναγκών, αλλά και οι ήπιες οικονομικές δραστηριότητες, οι μόνες βιώσιμες σε μεσομακροπρόθεσμη βάση.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο, το οποίο μπορείτε να «κατεβάσετε» και από εδώ.

18 Δεκεμβρίου, 2021

Δελτίο τύπου - Παγκόσμια Ημέρα Βουνού

Η 11η Δεκέμβρη, παγκόσμια ημέρα βουνού, βρήκε σε κάθε βουνό της Ελλάδας κόσμο από συλλογικότητες που αγωνίζονται για τα ενεργειακά και περιβαλλοντικά θέματα και ορειβατικούς συλλόγους, να βροντοφωνάζουν ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΒΟΥΝΑ ΧΩΡΙΣ ΑΙΟΛΙΚΑ. Από αυτές τις δράσεις δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι Βοιωτοί μιας και ο νομός μας βρίσκεται στο στόχαστρο των επιχειρηματιών της ενέργειας εδώ και πολλά χρόνια. Αυτή την φορά διαλέξαμε να περπατήσουμε στην περιοχή Σταμάλιο, Τράχηλο και Τσάρουλα Χωστίων που απειλείται από τα επενδυτικά σχέδια για εγκατάσταση 19 ανεμογεννητριών.


Στην πεζοπορία συμμετείχαν συναγωνιστές από διάφορα σημεία της Βοιωτίας αλλά και από την Αθήνα. Συγκεντρωθήκαμε στο εκκλησάκι του Αγίου Μάμμα και μετά από ενημέρωση, περπατήσαμε και διαπιστώσαμε με τα ίδια μας τα μάτια όχι μόνο πόσο γραφική και όμορφη είναι ακόμα αυτή η περιοχή, αλλά και πόσες βίαιες επεμβάσεις στο περιβάλλον έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια πέρα από τον τομέα της ενέργειας (ανεμογεννήτριες - φωτοβολταϊκά) και από τις υπόλοιπες επιχειρηματικές δραστηριότητες (εργοστάσια, λατομεία, ιχθυοκαλλιέργειες).



Συναντηθήκαμε και συζητήσαμε με κτηνοτρόφους που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, καθώς οι αιολικές εγκαταστάσεις θα αποτελέσουν μεγάλο πλήγμα στην επαγγελματική τους δραστηριότητα. Μπορεί οι έντονες αντιδράσεις των κατοίκων να έχουν φέρει μια αναδίπλωση από μεριάς επιχειρηματιών, μιας και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της εταιρείας έχει αποσυρθεί προς το παρόν, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως εφησυχάζουμε. Θα περπατάμε και θα υπερασπιζόμαστε κάθε σπιθαμή του τόπου μας.

ΟΥΤΕ ΠΑΛΙΟΒΟΥΝΑ, ΟΥΤΕ ΤΣΑΡΟΥΛΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΒΟΥΝΑ ΧΩΡΙΣ ΑΙΟΛΙΚΑ

Επιτροπή Πολτιτών Χωστίων – Σαραντίου
Δίκτυο Βοιωτών κόντρα στον ενεργειακό παροξυσμό








17 Αυγούστου, 2021

Συντονιστείτε με τις διαθέσεις των πολιτών

Επιστολή συλλογικοτήτων στο δημοτικό συμβούλιο Λιβαδειάς

Να επανεξετάσει τη στάση του και να συντονιστεί με τις διαθέσεις των πολιτών, στον αγώνα για την αποτροπή κάθε νέας ενεργειακής δραστηριότητας «βιομηχανικού» τύπου στη Βοιωτία, καλούν το δημοτικό συμβούλιο Λιβαδειάς οι συλλογικότητες Δίκτυο Βοιωτών κόντρα στο ενεργειακό «παροξυσμό», Επιτροπή αγώνα κατοίκων Κυριακίου, Επιτροπή κατοίκων Αγίας Άννας και Επιτροπή πολιτών Χωστίων - Σαραντίου.


Οι παραπάνω συλλογικότητες θεωρών ότι ΤΩΡΑ είναι αναγκαία αυτή η «στροφή», καθώς συνεχίζεται αδιάλειπτα ο καταιγισμός των αδειοδοτήσεων, από τις οποίες -το τελευταίο διάστημα- ξεχωρίζουν οι άδειες εγκατάστασης για αιολικό έργο στη "Λάκκα" Κυριακίου (30/7/2021) και για φωτοβολταϊκό έργο στη "Λούτσα" Δαύλειας (2/6/2021), καθώς και η απόφαση εγκατάστασης ανεμολογικού ιστού στην ψηλότερη κορυφή του Ελικώνα, την Παλιοβούνα (15/7/2021).

Στο μήνυμα, που συνοδεύει την επιστολή, οι συλλογικότητες επισημαίνουν για πολλοστή φορά την ανάγκη το δημοτικό συμβούλιο Λιβαδειάς να διαμορφώσει συγκεκριμένη θέση, που θα αποτυπωθεί σε επίσημη απόφασή του, για το πως τοποθετείται απέναντι στη λαίλαπα των ενεργειακών δραστηριοτήτων, που μαστίζουν την περιοχή του δήμου Λιβαδειάς και την ευρύτερη περιοχή της Βοιωτίας. Θεωρούν τελείως αφύσικο ότι δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο ως τώρα, παρά τη δημόσια αναγνώριση ότι η κατάσταση έχει γίνει ανεξέλεγκτη.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής:


Λιβαδειά, 17.8.2021

Προς
τον κ. δήμαρχο και το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Λιβαδειάς

Εδώ και πάνω από δύο χρόνια έχει γίνει σαφής η πρόθεση της ολοκληρωτικής «κατάληψης» του κεντρικού ορεινού όγκου του Ελικώνα, από πλήθος αιολικών εγκαταστάσεων βιομηχανικού τύπου, ακόμη και της ψηλότερης κορυφής της Παλιοβούνας, με υψόμετρο 1.750 μέτρα. Οι συνεχείς προειδοποιήσεις και διαμαρτυρίες μας δε στάθηκαν ικανές να πείσουν τοn κ. Δήμαρχο και την πλειοψηφία του Δημοτικού συμβουλίου Λιβαδειάς να αναλάβουν δυναμικές πρωτοβουλίες, με σκοπό την αποτροπή των συγκεκριμένων έργων. Περιορίστηκαν σε έναν παθητικό ρόλο ρητορικών διαμαρτυριών και μόνο όταν η πίεση των πολιτών και των φορέων τους γίνονταν ασφυκτική.