Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Βοιωτία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Βοιωτία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

10 Φεβρουαρίου, 2026

Πιο ενωμένοι και πιο δυνατοί, στη μάχη κατά της ενεργειακής φρενίτιδας σε Βοιωτία και Στερεά

Την Κυριακή 8/2/2026, πραγματοποιήθηκε στην Αλίαρτο Βοιωτίας, σύσκεψη φορέων και συλλογικοτήτων της Βοιωτίας, με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων και την αναζήτηση τρόπων συλλογικής και συντονισμένης αντίδρασης στη συνεχιζόμενη έξαρση των, παντός είδους, ενεργειακών δραστηριοτήτων, που μαστίζουν το νομό, επί σειρά ετών. Πήραν μέρος φορείς και συλλογικότητες, που δίνουν αυτήν τη μάχη εδώ και πολλά χρόνια, αλλά και μια σειρά νέων συλλογικοτήτων και επιτροπών αγώνα οι οποίες αναδύθηκαν στην πορεία, ως αποτέλεσμα της έντονης κινητικότητας σε πολλά χωριά και περιοχές του νομού. 

Στα χρόνια που πέρασαν, από το 2023 που επιχειρήθηκε η προηγούμενη προσπάθεια παμ-βοιωτικού συντονισμού, έγιναν πάρα πολλά και, συνήθως, προς το χειρότερο. Η σύσκεψη καταπιάστηκε με τα περισσότερα από αυτά τα θέματα, όπως η ιστορική εξέλιξη των έργων, οι προσπάθειες παραπλάνησης -αλλά και πειθαναγκασμού- των πολιτών, η υπερσυγκέντρωση ενεργειακών δραστηριοτήτων βιομηχανικού τύπου σε Βοιωτία και Στερεά, η σύνδεσή τους με τις ακολουθούμενες πολιτικές στους τομείς της ενέργειας και του περιβάλλοντος, οι επιπτώσεις των έργων στο περιβάλλον, αλλά και γενικότερα στην τοπική οικονομία και την κοινωνία, η στάση των αυτοδιοικητικών και, φυσικά, οι αντιστάσεις και οι αγώνες των πολιτών σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. 

Αναλυτικότερη ενημέρωση για το περιεχόμενο των εργασιών της σύσκεψης και για τις αποφάσεις της, θα βρείτε στην ανακοίνωση ενημέρωσης που επισυνάπτεται. Ξεχωρίζουμε δύο σημεία:

- την έγκριση ψηφίσματος, που αποτελεί το βασικό πλαίσιο της συντονισμένης δράσης των συλλογικοτήτων της Βοιωτίας και το οποίο περιέχει το αίτημα – αιχμή για την απαγόρευση υποβολής αιτημάτων και υλοποίησης νέων έργων ΑΠΕ, με ειδική νομοθετική ρύθμιση, καθώς και το αίτημα για αποκλεισμό οποιασδήποτε απόπειρας κατασκευής νέας(ων) μονάδας(ων) φυσικού αερίου στη Στερεά (επισυνάπτεται).

- τη σταθεροποίηση του συντονισμού των συλλογικοτήτων, στο επίπεδο της Βοιωτίας και της Στερεάς, και την οργάνωση ανοιχτών και μαζικών δράσεων, με πρώτο δείγμα την κινητοποίηση για την υπεράσπιση της Αρβανίτσας, από επαπειλούμενη αιολική εγκατάσταση, που θα πραγματοποιηθεί μέσα στην πρώτη βδομάδα του Μαρτίου.

Ακολουθούν οι σύνδεσμοι, που παραπέμπουν στο πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης και του ψηφίσματος.

Ανακοίνωση
https://drive.google.com/file/d/1aM9c4dhnV_AkO-8HrA7InXjh9JFuTou7/view?usp=sharing

Ψήφισμα
https://drive.google.com/file/d/1At3b0YYcUHnZFq_2Ujjx5Z-kEqqevDtI/view?usp=drive_link


ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΒΟΙΩΤΙΑΣ

24 Ιανουαρίου, 2026

Κανένα νέο έργο ΑΠΕ σε Βοιωτία και Στερεά Συνάντηση συντονισμού: Αλίαρτος 8/2/2026

ΚΑΝΕΝΑ ΝΕΟ ΕΡΓΟ ΑΠΕ ΣΕ ΒΟΙΩΤΙΑ ΚΑΙ ΣΤΕΡΕΑ

Κάλεσμα σε συνάντηση συντονισμού
φορέων, συλλογικοτήτων και πολιτών του ν. Βοιωτίας

Το 2025 ήταν μια χρονιά, στη διάρκεια της οποίας εντάθηκαν οι ενεργειακές δραστηριότητες στο νομό Βοιωτίας. Ζήσαμε και ζούμε μια, τεράστιας έκτασης, περιβαλλοντική και κοινωνική «βλάβη», που συντελείται ύπουλα, αλλά και συστηματικά, εδώ και μια εικοσαετία σχεδόν και η οποία έχει μετατρέψει τη Βοιωτία σε ένα νέο τεράστιο ενεργειακό κέντρο της χώρας. Αυτή η «μετάλλαξη» του τόπου μας δε γίνεται τυχαία. Είναι κοινός τόπος ότι έχουμε να κάνουμε με συνειδητές πολιτικές επιλογές και με απροκάλυπτη εξυπηρέτηση μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, που υποστηρίζονται παντοειδώς (με καταστρατήγηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, με δικαστικές αποφάσεις, με παρεμβάσεις του πολιτικού προσωπικού, με παραπλάνηση των πολιτών, με εξαγορά συνειδήσεων κ.λπ.).

Το 2025, όμως, ήταν και μια περίοδος, κατά την οποία εκδηλώθηκε ένα νέο «κύμα» αντιδράσεων και αντιστάσεων, στις τοπικές μας κοινωνίες. Από τις Ερυθρές και την πόλη της Θήβας, μέχρι και τα άλλα χωριά του Δήμου, από την Αλίαρτο, μέχρι και άλλες περιοχές του νομού, πλήθος συνελεύσεων, εκδηλώσεων, παρεμβάσεων και κινητοποιήσεων πραγματοποιήθηκε. Λίγες μέρες πριν, την Κυριακή 18/1/2026, οι ανοιχτές συνελεύσεις των κατοίκων στην Αγία Άννα και το Νεοχώρι, έδειξαν ότι αυτή η κινητικότητα θα γίνει πολύ μεγαλύτερη μέσα στο 2026, και θα είναι πολύ πιο στοχευμένη.

Είναι η στιγμή, που ένα παλιότερο αίτημα των συλλογικοτήτων μας έχει γίνει υπερώριμο και μπορεί να γίνει ο συνεκτικός ιστός όλων των επιμέρους αγώνων που δίνονται και θα δοθούν. Το αίτημα αυτό δεν είναι άλλο, από  την απαγόρευση υλοποίησης νέων έργων ΑΠΕ, συμπεριλαμβανομένων των σταθμών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και των έργων διασύνδεσης σε υποσταθμούς, στα όρια της περιφέρειας Στερεάς, σε οποιοδήποτε στάδιο της αδειοδοτικής διαδικασίας κι αν βρίσκονται, με ειδική νομοθετική ρύθμιση, κατά το πρότυπο της ρύθμισης για τα «απάτητα» βουνά.

Το γεγονός ότι ο Δήμος Λιβαδειάς έχει υιοθετήσει αυτό το αίτημα και έχει αναλάβει πρωτοβουλία, ώστε να γίνει καθολικό αίτημα, στο επίπεδο της περιφέρειας Στερεάς, δημιουργεί πρόσθετες προϋποθέσεις προκειμένου να υλοποιηθεί, προτού η μανία των εργολάβων καταστρέψει ότι έχει απομείνει άθικτο.

Σε αυτή τη συγκυρία, μια σειρά από συλλογικότητες και επιτροπές κατοίκων του νομού Βοιωτίας παίρνουμε την πρωτοβουλία να καλέσουμε σε μια συνάντηση φορέων, συλλογικοτήτων και πολιτών του νομού Βοιωτίας, που θα έχει σαν βασικό αντικείμενο το συντονισμό επιδιώξεων και δράσεων, για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των συνεπειών των ενεργειακών δραστηριοτήτων.

Συνάντηση συντονισμού 
φορέων, συλλογικοτήτων και πολιτών του ν. Βοιωτίας
Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2026, 11:00 π.μ.
Αλίαρτος, στο συνεδριακό κέντρο (κεντρική πλατεία)

 24.1.2026

 ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ Ν. ΒΟΙΩΤΙΑΣ

18 Δεκεμβρίου, 2021

Δελτίο τύπου - Παγκόσμια Ημέρα Βουνού

Η 11η Δεκέμβρη, παγκόσμια ημέρα βουνού, βρήκε σε κάθε βουνό της Ελλάδας κόσμο από συλλογικότητες που αγωνίζονται για τα ενεργειακά και περιβαλλοντικά θέματα και ορειβατικούς συλλόγους, να βροντοφωνάζουν ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΒΟΥΝΑ ΧΩΡΙΣ ΑΙΟΛΙΚΑ. Από αυτές τις δράσεις δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι Βοιωτοί μιας και ο νομός μας βρίσκεται στο στόχαστρο των επιχειρηματιών της ενέργειας εδώ και πολλά χρόνια. Αυτή την φορά διαλέξαμε να περπατήσουμε στην περιοχή Σταμάλιο, Τράχηλο και Τσάρουλα Χωστίων που απειλείται από τα επενδυτικά σχέδια για εγκατάσταση 19 ανεμογεννητριών.


Στην πεζοπορία συμμετείχαν συναγωνιστές από διάφορα σημεία της Βοιωτίας αλλά και από την Αθήνα. Συγκεντρωθήκαμε στο εκκλησάκι του Αγίου Μάμμα και μετά από ενημέρωση, περπατήσαμε και διαπιστώσαμε με τα ίδια μας τα μάτια όχι μόνο πόσο γραφική και όμορφη είναι ακόμα αυτή η περιοχή, αλλά και πόσες βίαιες επεμβάσεις στο περιβάλλον έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια πέρα από τον τομέα της ενέργειας (ανεμογεννήτριες - φωτοβολταϊκά) και από τις υπόλοιπες επιχειρηματικές δραστηριότητες (εργοστάσια, λατομεία, ιχθυοκαλλιέργειες).



Συναντηθήκαμε και συζητήσαμε με κτηνοτρόφους που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, καθώς οι αιολικές εγκαταστάσεις θα αποτελέσουν μεγάλο πλήγμα στην επαγγελματική τους δραστηριότητα. Μπορεί οι έντονες αντιδράσεις των κατοίκων να έχουν φέρει μια αναδίπλωση από μεριάς επιχειρηματιών, μιας και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της εταιρείας έχει αποσυρθεί προς το παρόν, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως εφησυχάζουμε. Θα περπατάμε και θα υπερασπιζόμαστε κάθε σπιθαμή του τόπου μας.

ΟΥΤΕ ΠΑΛΙΟΒΟΥΝΑ, ΟΥΤΕ ΤΣΑΡΟΥΛΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΒΟΥΝΑ ΧΩΡΙΣ ΑΙΟΛΙΚΑ

Επιτροπή Πολτιτών Χωστίων – Σαραντίου
Δίκτυο Βοιωτών κόντρα στον ενεργειακό παροξυσμό








21 Οκτωβρίου, 2021

ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΒΟΙΩΤΩΝ ΓΙΑ ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΟΒΟΥΝΑ

 



Εδώ και πολλά χρόνια η Βοιωτία βρίσκεται στο στόχαστρο των επιχειρηματιών της ενέργειας. Αυτή τη φορά η βιομηχανία βάλθηκε να κατασπαράξει την άγρια ομορφιά της Παλιοβούνας, της ψηλότερης κορυφής του Ελικώνα, που φτάνει μέχρι τα 1747 μέτρα.

Λίγο καιρό μετά την άδεια εγκατάστασης ανεμολογικού ιστού, ξεκίνησε με γοργούς ρυθμούς η διαδικασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης μιας εγκατάστασης 6 ανεμογεννητριών ισχύος 3,9 MW η καθεμία (με ύψος πυλώνα 84 μέτρα και διάμετρο φτερωτής 131 μέτρα). Η εγκατάσταση αυτή θα σημάνει την πλήρη “παράδοση” του μεγαλύτερου ορεινού όγκου της Βοιωτίας στις ορέξεις των επιχειρηματιών της αιολικής ενέργειας.

Οι πολίτες της Βοιωτίας εδώ και καιρό οργανώνουμε την αντίσταση μας μέσα από επιτροπές αγώνα και συλλογικότητες σε χωριά και πόλεις αλλά και μέσω του «Δικτύου Βοιωτών κόντρα στον ενεργειακό παροξυσμό». Στην επίθεση όμως αυτή που δέχεται ο Ελικώνας δεν περισσεύει κανείς. Ο αγώνας μας ενάντια σε αυτές τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις που καταστρέφουν το φυσικό περιβάλλον για την κερδοφορία των "επενδυτών" είναι δίκαιος και μας χρειάζεται όλους. Στο πλαίσιο αυτού του αγώνα διοργανώνουμε μια πεζοπορία γνωριμίας και “αυτοψίας στον τόπο του εγκλήματος”.

Την Κυριακή 31 Οκτωβρίου στις 10.00 π.μ., θα συγκεντρωθούμε στο οροπέδιο της Αρβανίτσας και από εκεί θα μεταβούμε με αυτοκίνητα στη θέση “Σταυρός” (υψόμετρο 1550 μέτρα), απ’ όπου και θα ξεκινήσει η πεζοπορία προς την Παλιοβούνα. Η διαδρομή μέχρι την κορυφή είναι ανηφορική με κλίση περίπου 10%, έχει απόσταση 1700 μέτρα και θετική υψομετρική 200 μέτρα. Το μονοπάτι που θα ακολουθήσουμε έχει πέτρες και λόγω της εποχής, πιθανότατα θα έχει λάσπη και χρειάζεται πολλή προσοχή. Η επιστροφή είναι από τα ίδια. Η διάρκεια της διαδρομής υπολογίζεται σε 3-3,5 ώρες για αυτούς που δεν έχουν ιδιαίτερη εμπειρία στα βουνά και ιδιαιτέρως σε δύσκολα τερέν και ενδεχομένως καιρικές συνθήκες. Απαραίτητος εξοπλισμός: αδιάβροχο, νερό και λίγη τροφή.

Όλοι όσοι έχουμε περπατήσει στα μονοπάτια του Ελικώνα, αλλά και αυτοί που δεν είχαν μέχρι τώρα την ευκαιρία να το κάνουν, θα βροντοφωνάξουμε:

 

ΚΑΤΩ ΤΑ ΞΕΡΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΛΙΟΒΟΥΝΑ!

 

20.10.2021 

 

ΔΙΚΤΥΟ ΒΟΙΩΤΩΝ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ «ΠΑΡΟΞΥΣΜΟ»

viotia-sos.blogspot.com  - viotiasos@gmail.com - f/b: Δίκτυο Βοιωτών

21 Ιανουαρίου, 2021

Εκτός ελέγχου οι νέες ενεργειακές εγκαταστάσεις στη Βοιωτία

Συνεχίζεται με ολοένα και πιο αυξημένο ρυθμό η ενεργειακή «φρενίτιδα» στη Βοιωτία. Τρία νέα αιολικά στον Ελικώνα, στα όρια των Δήμων Αλιάρτου - Θεσπιών και Θηβαίων μέσα σε δάση, δημόσιες δασικές και αναδασωτέες περιοχές και μια μεγάλη εγκατάσταση φωτοβολταϊκών (170 στρέμματα, 30 χιλιάδες ΦΒ πάνελ) σε γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας κοντά στην Υλίκη, εισάγονται με θετική εισήγηση στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Στερεάς. Ταυτόχρονα, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ανακοίνωσε το νέο πακέτο αιτήσεων αδειοδότησης έργων ΑΠΕ, κάνοντας να φαντάζει ακόμη πιο εφιαλτικό το μέλλον της Βοιωτίας, που ήδη επιβαρύνεται με δυσανάλογο φορτίο εγκατεστημένων ή εγκεκριμένων προς εγκατάσταση μονάδων. 


Στο νέο πακέτο οι αιτήσεις για τη Βοιωτία αφορούν 152 νέες μονάδες ΑΠΕ, με συνολική ισχύ 2.213,31 MW, το 54% της οποίας αφορά πολύ μεγάλα φωτοβολταικά. Ας σημειωθεί ότι πανελλαδικά, υποβλήθηκαν 1.864 αιτήσεις, με τη συνολική αιτούμενη ισχύ να ανέρχεται στο εξωπραγματικό μέγεθος των 45,55 GW, όταν η ετήσια αιχμή ζήτησης δεν ξεπερνά τα 9 GW. Όλα αυτά συνθέτουν ένα μοντέλο ανάπτυξης έργων ΑΠΕ περιβαλλοντοκτόνο, ακριβό και αναποτελεσματικό.  

Το τοπίο, η ταυτότητα, το περιβάλλον και η παραγωγική φυσιογνωμία της Βοιωτίας, αλλάζει βίαια, με αποκλειστικό κριτήριο την κερδοσκοπία μεγάλων εταιρειών, χωρίς κανένα οικολογικό όφελος, χωρίς κανένα όφελος για τις τοπικές κοινωνίες. Ως πότε θα παρακολουθούμε άπρακτοι την υφαρπαγή όλων των δημόσιων εκτάσεων της περιοχής μας και την υποβάθμιση της ζωής των κατοίκων; Ως πότε θα παρακολουθούμε άπρακτοι τη μετατροπή των βουνών, των βοσκοτόπων, των ακτών και των κάμπων σε εργοτάξια και σε βιομηχανικά τοπία; 

Το Δίκτυο Βοιωτών συνεχίζει την προσπάθεια ενημέρωσης των πολιτών, αποκαλύπτοντας το τι κρύβεται πίσω από τα μεγάλα ψέματα, με τα οποία προσπαθούν να κρύψουν τα αδιανόητα που συμβαίνουν. Για το σκοπό αυτό, υπάρχει ενημερωτικό υλικό -έντυπο και ηλεκτρονικό- ενώ προγραμματίζουμε και διαδικτυακή συζήτηση με τους αιρετούς του νομού, την Πέμπτη 28/1/2011, στις 6 το απόγευμα, που θα μεταδοθεί ζωντανά. 

Είναι πιο επιτακτικό από ποτέ να σταματήσουμε την καταστροφή που εξελίσσεται και να απαιτήσουμε να μην υπάρξει καμία νέα ενεργειακή εγκατάσταση μεγάλης κλίμακας στη Βοιωτία. 

Καλούμε όλο το βοιωτικό λαό να δώσουμε από κοινού αυτήν τη μάχη.  

21.1.2021 

ΔΙΚΤΥΟ ΒΟΙΩΤΩΝ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ "ΠΑΡΟΞΥΣΜΟ" 
viotia-sos.blogspot.com - viotiasos@gmail.com 
f/b: Δίκτυο Βοιωτών 

20 Ιανουαρίου, 2021

Ακόμη πιο εφιαλτικό το τοπίο της Βοιωτίας ...

Ακόμη πιο εφιαλτικό φαντάζει το τοπίο της Βοιωτίας, μετά και την ανακοίνωση του νέου πακέτου αιτήσεων αδειοδότησης έργων ΑΠΕ, που δημοσιοποίησε η ΡΑΕ:

Πανελλαδικά, υποβλήθηκαν 1.864 αιτήσεις, με τη συνολική αιτούμενη ισχύ να ανέρχεται στο εξωπραγματικό μέγεθος των 45,55 GW. Το «μερίδιο» της Βοιωτίας καθόλου ευκαταφρόνητο: αιτήσεις για 152 νέα έργα, με συνολική ισχύ 2.213,31 MW, με τη μερίδα του λέοντος στις μεγάλες φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις, αφού τα 22 -από τα 152- σχετικά έργα έχουν ισχύ 1.195,55 MW, δηλαδή το 54% της συνολικής ισχύος. 


Κι όλα αυτά συνθέτουν ένα μοντέλο ανάπτυξης έργων ΑΠΕ περιβαλλοντοκτόνο, ακριβό και αναποτελεσματικό. Το Δίκτυο Βοιωτών συνεχίζει την προσπάθεια ενημέρωσης των πολιτών, αποκαλύπτοντας το τι κρύβεται πίσω από τα μεγάλα ψέματα, με τα οποία προσπαθούν να κρύψουν τα αδιανόητα που συμβαίνουν. Ξεκινάμε με το πρώτο και θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα. Περισσότερα στο ενημερωτικό φυλλάδιο του Δικτύου Βοιωτών: