Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα δραστηριότητες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα δραστηριότητες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

18 Απριλίου, 2026

Σύσκεψη συντονισμού πολιτών Δήμου Λιβαδειάς κατά της ενεργειακής φρενίτιδας

Κάλεσμα σε συλλογική δράση για την υπεράσπιση της περιοχής
από τις ανεξέλεγκτες ενεργειακές δραστηριότητες


Τα μεγάλα ενεργειακά έργα στην περιοχή μας (ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκά, σταθμοί αποθήκευσης ενέργειας – μπαταρίες, μονάδες φυσικού αερίου, υποσταθμοί και γραμμές μεταφοράς) δεν αποτελούν πλέον μεμονωμένες παρεμβάσεις. Διαμορφώνουν μια συνολική κατάσταση που αλλάζει βαθιά και σε βάθος χρόνου το περιβάλλον, το τοπίο και τον τρόπο ζωής μας στη Βοιωτία.

Τα βουνά μας, οι βοσκότοποι, οι άλλοι φυσικοί οικότοποι, γεωργικές περιοχές, ακόμη και μεγάλα τμήματα του θαλάσσιου χώρου της περιοχής μας μετατρέπονται, σταδιακά, σε πεδίο εκτεταμένης ενεργειακής δραστηριότητας, βιομηχανικής κλίμακας, με επιπτώσεις που δεν περιορίζονται μόνο στο τοπίο, αλλά αφορούν τη βιοποικιλότητα, την τοπική οικονομία, την κοινωνική ζωή και το μέλλον των χωριών μας.


Μετά και τη μεγάλη συγκέντρωση στη Λιβαδειά, για τη σωτηρία της Αρβανίτσας, αλλά και τις συνεχείς παρεμβάσεις συλλογικοτήτων και κατοίκων, γίνεται πλέον φανερό ότι τίποτα δεν πρόκειται να ανακοπεί, χωρίς συντονισμένη δράση, επιμονή και οργανωμένη συλλογική αντίσταση. Με στόχο τη συγκρότηση ενός κοινού μετώπου ενημέρωσης, συντονισμού και υπεράσπισης του τόπου μας,

καλούμε τους πολίτες της Λιβαδειάς και των χωριών 
του Δήμου μας σε ανοιχτή σύσκεψη - συζήτηση
την Παρασκευή 24/4, στις 20:30 μ.μ.,
στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου,
στο παλιό Δημαρχείο Λιβαδειάς, στην κεντρική πλατεία

Θέλουμε να συζητήσουμε και να οργανώσουμε από κοινού:
· την πλήρη και ουσιαστική ενημέρωση για τα σχεδιαζόμενα και εν εξελίξει έργα στην περιοχή, όπως αυτά στην Αρβανίτσα, στη Μεγάλη Λούτσα, στους Τσουκαλάδες κ.ά.
· τα επόμενα βήματα ενημέρωσης και κινητοποίησης των πολιτών του Δήμου Λιβαδειάς
· το συντονισμό δράσεων, παρεμβάσεων και κοινών πρωτοβουλιών σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο
· τη δημιουργία σταθερής ομάδας παρακολούθησης, ενημέρωσης και άμεσης αντίδρασης όπου χρειάζεται


Ξέρουμε ότι τα όσα γίνονται δεν είναι απρόσωπα, ούτε ουδέτερα, ούτε και αναπόφευκτα. Είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων επιλογών και σχεδιασμών και έχουν ισχυρή οικονομική και πολιτική στήριξη. Για το λόγο αυτό, η υπεράσπιση του τόπου μας δεν μπορεί να μείνει σε επίπεδο έκφρασης ανησυχίας ή διαμαρτυρίας. Περνάει μέσα από τη δική μας οργάνωση, τη συλλογική μας δράση και την αποφασιστική μας στάση απέναντι σε ό,τι αλλάζει βίαια τον τόπο και τη ζωή μας.

17.4.2026

Ομάδα Πρωτοβουλίας Κατοίκων Λιβαδειάς



17 Φεβρουαρίου, 2026

ΟΧΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΒΑΝΙΤΣΑ !!!

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΗΣ ΑΡΒΑΝΙΤΣΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΜΑΡΤΙΟΥ, ΣΤΙΣ 11 π.μ.
ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ

Εδώ και πάρα πολλά χρόνια έχει πάψει να είναι το κοινό μας «μυστικό»: ο Ελικώνας, ένα βουνό φορέας αρχαίων μύθων, αλλά και σημείο αναφοράς των σύγχρονων αγώνων των κατοίκων της περιοχής για επιβίωση και προκοπή, κοντεύει να γίνει μια πρωτότυπη βιομηχανική ζώνη, με αναρίθμητες ανεμογεννήτριες, υποσταθμούς, σταθμούς αποθήκευσης με μπαταρίες και αντλησιοταμίευση. Εκατοντάδες χιλιόμετρα καλωδίων οδεύουν υπέργεια και υπόγεια, οργώνοντας βοσκοτόπια, δασικές εκτάσεις και το οδικό δίκτυο. Τσιμεντάδικα στήνονται αυθαίρετα, για να μπορέσουν οι εταιρείες, εύκολα και φθηνά, να δημιουργήσουν τις τσιμεντένιες βάσεις εκατοντάδων κυβικών μέτρων, που θα στηρίξουν ανεμογεννήτριες, ύψους 150 - 200 μέτρων. Εκεί που κάποτε κυριαρχούσε ο έλατος, το πεύκο και το ντούσκο, τώρα τον τόνο δίνουν τα σύγχρονα «μνημεία» του πολιτισμού μας. H σταδιακή, βαθιά και μη αναστρέψιμη καταστροφή του οικοσυστήματος του Ελικώνα είναι ορατή στον καθένα.


Αν και έχει καταληφθεί μεγάλο μέρος των κορυφών (Τσίβερι, Καλύβα, Καραμούντζι, Άσπρο Κούτσουρο, Περδικοβούνι, Χούνη, Κορυφή, Ζαγαράς, Ταράτσα, Πουρνάρι, Ροΐτσι, Πευκιάς, Μελίσσι κ.ά) η μανία των εργολάβων δε λέει να σταματήσει. Η Παλιοβούνα και η Μεγάλη Λούτσα (για τρίτη συνεχόμενη φορά) παραμένουν στο στόχαστρο. Τώρα, όμως, η θηλειά πάει να πνίξει και την Αρβανίτσα. Μόλις πριν από τρεις μήνες, πήρε περιβαλλοντική αδειοδότηση ένα νέο έργο, με πέντε ανεμογεννήτριες περιμετρικά της λάκκας της Αρβανίτσας και άλλη μία στα όρια του οικισμού της Αγίας Άννας, όλες με ισχύ 4,8 MW και συνολικό ύψος 191,5 μέτρα. Με τον τρόπο αυτό δεν απαξιώνεται μόνο ένα μοναδικό φυσικό οικοσύστημα, χτυπιέται το κοινωνικό, οικονομικό και πολιτιστικό υπόβαθρο μιας ολόκληρης περιοχής. Και αυτό είναι κάτι που δεν πρόκειται να το δεχτούμε!

Πλέον, έχουμε συνειδητοποιήσει ότι στα μέρη μας προσπαθούν να επιβάλλουν μια -στα λόγια- «πράσινη ανάπτυξη», που τη βλέπουμε μόνο στα κέρδη των εταιρειών. Είναι μια ανάπτυξη που δεν ονειρευτήκαμε και ποτέ δεν επιδιώξαμε, γιατί δε σχετίζεται με τις πραγματικές ανάγκες του τόπου και των ανθρώπων του. Στην αρχή, το κράτος και οι εταιρείες, υποσχέθηκαν δουλειές, φθηνό ρεύμα, ασφάλεια στο ηλεκτρικό σύστημα και σωτηρία του πλανήτη από την κλιματική κρίση. Τώρα, όμως, έχουμε καταλάβει ότι όλα αυτά δεν είναι αλήθεια: οι φυσικές καταστροφές (φωτιές, πλημμύρες) πληθαίνουν, οι λογαριασμοί του ηλεκτρικού ρεύματος έχουν πάει στα ύψη, μεγάλες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας προορίζονται για εξαγωγή ή πάνε τελείως χαμένες, χρήσιμες και παραγωγικές δουλειές χάνονται σε σχέση με τις ελάχιστες προσωρινές που δημιουργούνται. Με άλλα λόγια, οι εταιρείες πλουτίζουν, την ίδια ώρα που η τοπική κοινωνία χάνει, σε όλα τα επίπεδα.

ΚΑΜΙΑ ΝΕΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ
ΣΕ ΒΟΙΩΤΙΑ ΚΑΙ ΣΤΕΡΕΑ

Πριν λίγες μέρες (8/2/2026), σε σύσκεψη φορέων, συλλογικοτήτων και πολιτών απ’ όλη τη Βοιωτία, που πραγματοποιήθηκε στην Αλίαρτο, αποφασίσαμε να δράσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΑ σε αυτήν την ενεργειακή «επέλαση». Απαιτούμε, την απαγόρευση οποιασδήποτε νέας ενεργειακής δραστηριότητας βιομηχανικού τύπου στη Βοιωτία και σε ολόκληρη την Περιφέρεια Στερεάς, με νομοθετική ρύθμιση. Ο αγώνας για τη σωτηρία της Αρβανίτσας είναι κομμάτι αυτής της συνολικής προσπάθειας και θα τον δώσουμε με όλες μας τις δυνάμεις.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΩΝ ΒΟΙΩΤΙΑΣ

24 Ιανουαρίου, 2026

Κανένα νέο έργο ΑΠΕ σε Βοιωτία και Στερεά Συνάντηση συντονισμού: Αλίαρτος 8/2/2026

ΚΑΝΕΝΑ ΝΕΟ ΕΡΓΟ ΑΠΕ ΣΕ ΒΟΙΩΤΙΑ ΚΑΙ ΣΤΕΡΕΑ

Κάλεσμα σε συνάντηση συντονισμού
φορέων, συλλογικοτήτων και πολιτών του ν. Βοιωτίας

Το 2025 ήταν μια χρονιά, στη διάρκεια της οποίας εντάθηκαν οι ενεργειακές δραστηριότητες στο νομό Βοιωτίας. Ζήσαμε και ζούμε μια, τεράστιας έκτασης, περιβαλλοντική και κοινωνική «βλάβη», που συντελείται ύπουλα, αλλά και συστηματικά, εδώ και μια εικοσαετία σχεδόν και η οποία έχει μετατρέψει τη Βοιωτία σε ένα νέο τεράστιο ενεργειακό κέντρο της χώρας. Αυτή η «μετάλλαξη» του τόπου μας δε γίνεται τυχαία. Είναι κοινός τόπος ότι έχουμε να κάνουμε με συνειδητές πολιτικές επιλογές και με απροκάλυπτη εξυπηρέτηση μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, που υποστηρίζονται παντοειδώς (με καταστρατήγηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, με δικαστικές αποφάσεις, με παρεμβάσεις του πολιτικού προσωπικού, με παραπλάνηση των πολιτών, με εξαγορά συνειδήσεων κ.λπ.).

Το 2025, όμως, ήταν και μια περίοδος, κατά την οποία εκδηλώθηκε ένα νέο «κύμα» αντιδράσεων και αντιστάσεων, στις τοπικές μας κοινωνίες. Από τις Ερυθρές και την πόλη της Θήβας, μέχρι και τα άλλα χωριά του Δήμου, από την Αλίαρτο, μέχρι και άλλες περιοχές του νομού, πλήθος συνελεύσεων, εκδηλώσεων, παρεμβάσεων και κινητοποιήσεων πραγματοποιήθηκε. Λίγες μέρες πριν, την Κυριακή 18/1/2026, οι ανοιχτές συνελεύσεις των κατοίκων στην Αγία Άννα και το Νεοχώρι, έδειξαν ότι αυτή η κινητικότητα θα γίνει πολύ μεγαλύτερη μέσα στο 2026, και θα είναι πολύ πιο στοχευμένη.

Είναι η στιγμή, που ένα παλιότερο αίτημα των συλλογικοτήτων μας έχει γίνει υπερώριμο και μπορεί να γίνει ο συνεκτικός ιστός όλων των επιμέρους αγώνων που δίνονται και θα δοθούν. Το αίτημα αυτό δεν είναι άλλο, από  την απαγόρευση υλοποίησης νέων έργων ΑΠΕ, συμπεριλαμβανομένων των σταθμών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και των έργων διασύνδεσης σε υποσταθμούς, στα όρια της περιφέρειας Στερεάς, σε οποιοδήποτε στάδιο της αδειοδοτικής διαδικασίας κι αν βρίσκονται, με ειδική νομοθετική ρύθμιση, κατά το πρότυπο της ρύθμισης για τα «απάτητα» βουνά.

Το γεγονός ότι ο Δήμος Λιβαδειάς έχει υιοθετήσει αυτό το αίτημα και έχει αναλάβει πρωτοβουλία, ώστε να γίνει καθολικό αίτημα, στο επίπεδο της περιφέρειας Στερεάς, δημιουργεί πρόσθετες προϋποθέσεις προκειμένου να υλοποιηθεί, προτού η μανία των εργολάβων καταστρέψει ότι έχει απομείνει άθικτο.

Σε αυτή τη συγκυρία, μια σειρά από συλλογικότητες και επιτροπές κατοίκων του νομού Βοιωτίας παίρνουμε την πρωτοβουλία να καλέσουμε σε μια συνάντηση φορέων, συλλογικοτήτων και πολιτών του νομού Βοιωτίας, που θα έχει σαν βασικό αντικείμενο το συντονισμό επιδιώξεων και δράσεων, για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των συνεπειών των ενεργειακών δραστηριοτήτων.

Συνάντηση συντονισμού 
φορέων, συλλογικοτήτων και πολιτών του ν. Βοιωτίας
Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2026, 11:00 π.μ.
Αλίαρτος, στο συνεδριακό κέντρο (κεντρική πλατεία)

 24.1.2026

 ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ Ν. ΒΟΙΩΤΙΑΣ

14 Φεβρουαρίου, 2022

Πεζοπορία ενημέρωσης και διαμαρτυρίας στην Κοιλάδα των Μουσών, Κυριακή, 20 Φεβρουαρίου 2022

Στο πλαίσιο της δράσης διοργάνωσης πεζοποριών, στην ευρύτερη περιοχή της Βοιωτίας, το Δίκτυο Βοιωτών και η ΠΟΑ (Πεζοπορική Ομάδα Αλιάρτου) «Ευφήμη» διοργανώνουν πεζοπορία ενημέρωσης, σχετικά με τις τρέχουσες εξελίξεις στο θέμα της εγκατάστασης ανεμογεννητριών και φωτοβολταϊκών πανέλων στην περιοχή της Κοιλάδας των Μουσών, καθώς και στην ευρύτερη περιοχή του Ελικώνα, που πλήττεται ήδη με πάμπολλες εγκαταστάσεις, ενώ απειλείται άμεσα με νέες, ακόμα και στις ψηλότερες κορυφές του, κινδυνεύοντας έτσι να μετατραπεί από ορεινό σύμπλεγμα - βουνό σε βιομηχανική ζώνη.


Καλούμε τους πολίτες των Δήμων Αλιάρτου - Θεσπιέων και Θήβας και ολόκληρης της Βοιωτίας, επιτροπές, συλλόγους, σωματεία, τους αυτοδιοικητικούς και πολιτικούς παράγοντες να ενημερωθούν, να πάρουν θέση στο δημόσιο διάλογο, ν’ αναλάβουν ενεργό ρόλο και να αντιδράσουν, προτού καταστραφεί ανεπανόρθωτα ο φυσικός και πολιτιστικός πλούτος της περιοχής μας.

Η Φύση μάς χρειάζεται: 
να γίνουμε η φωνή όσων μας τροφοδοτούν με Ομορφιά και Ζωή.


Δίκτυο Βοιωτών κόντρα στον ενεργειακό «παροξυσμό»
Πεζοπορική Ομάδα Αλιάρτου (ΠΟΑ) «Ευφήμη»


Πληροφορίες σχετικά με την πεζοπορία

Περιοχή: Κοιλάδα των Μουσών
Πορεία: κυκλική
Ώρες πεζοπορίας: 4 μαζί με στάσεις
Χιλιόμετρα: 10
Βαθμός Δυσκολίας: Α+
Χλμ.: 12

Σημείο Συνάντησης: 
Γήπεδο Άσκρης, 09.00 (στο σημείο συνάντησης μεταβαίνουμε με δικά μας μέσα)

Απαραίτητος εξοπλισμός
Σακίδιο πλάτης, προσωπικό φαρμακείο, μποτάκια ή πεζοπορικά παπούτσια, σνακ, νερό κι επιπλέον ρουχισμό (τον οποίο θα αφήσουμε στο σημείο συνάντησης).
Χαμόγελα και φωτογραφικές μηχανές.

Οι συμμετέχοντες/ουσες αναλαμβάνουν την ευθύνη της ατομικής τους ασφάλειας και αποδέχονται ανεπιφύλακτα ότι φέρουν όλη την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος με υπαιτιότητά τους.

21 Οκτωβρίου, 2021

ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΒΟΙΩΤΩΝ ΓΙΑ ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΟΒΟΥΝΑ

 



Εδώ και πολλά χρόνια η Βοιωτία βρίσκεται στο στόχαστρο των επιχειρηματιών της ενέργειας. Αυτή τη φορά η βιομηχανία βάλθηκε να κατασπαράξει την άγρια ομορφιά της Παλιοβούνας, της ψηλότερης κορυφής του Ελικώνα, που φτάνει μέχρι τα 1747 μέτρα.

Λίγο καιρό μετά την άδεια εγκατάστασης ανεμολογικού ιστού, ξεκίνησε με γοργούς ρυθμούς η διαδικασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης μιας εγκατάστασης 6 ανεμογεννητριών ισχύος 3,9 MW η καθεμία (με ύψος πυλώνα 84 μέτρα και διάμετρο φτερωτής 131 μέτρα). Η εγκατάσταση αυτή θα σημάνει την πλήρη “παράδοση” του μεγαλύτερου ορεινού όγκου της Βοιωτίας στις ορέξεις των επιχειρηματιών της αιολικής ενέργειας.

Οι πολίτες της Βοιωτίας εδώ και καιρό οργανώνουμε την αντίσταση μας μέσα από επιτροπές αγώνα και συλλογικότητες σε χωριά και πόλεις αλλά και μέσω του «Δικτύου Βοιωτών κόντρα στον ενεργειακό παροξυσμό». Στην επίθεση όμως αυτή που δέχεται ο Ελικώνας δεν περισσεύει κανείς. Ο αγώνας μας ενάντια σε αυτές τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις που καταστρέφουν το φυσικό περιβάλλον για την κερδοφορία των "επενδυτών" είναι δίκαιος και μας χρειάζεται όλους. Στο πλαίσιο αυτού του αγώνα διοργανώνουμε μια πεζοπορία γνωριμίας και “αυτοψίας στον τόπο του εγκλήματος”.

Την Κυριακή 31 Οκτωβρίου στις 10.00 π.μ., θα συγκεντρωθούμε στο οροπέδιο της Αρβανίτσας και από εκεί θα μεταβούμε με αυτοκίνητα στη θέση “Σταυρός” (υψόμετρο 1550 μέτρα), απ’ όπου και θα ξεκινήσει η πεζοπορία προς την Παλιοβούνα. Η διαδρομή μέχρι την κορυφή είναι ανηφορική με κλίση περίπου 10%, έχει απόσταση 1700 μέτρα και θετική υψομετρική 200 μέτρα. Το μονοπάτι που θα ακολουθήσουμε έχει πέτρες και λόγω της εποχής, πιθανότατα θα έχει λάσπη και χρειάζεται πολλή προσοχή. Η επιστροφή είναι από τα ίδια. Η διάρκεια της διαδρομής υπολογίζεται σε 3-3,5 ώρες για αυτούς που δεν έχουν ιδιαίτερη εμπειρία στα βουνά και ιδιαιτέρως σε δύσκολα τερέν και ενδεχομένως καιρικές συνθήκες. Απαραίτητος εξοπλισμός: αδιάβροχο, νερό και λίγη τροφή.

Όλοι όσοι έχουμε περπατήσει στα μονοπάτια του Ελικώνα, αλλά και αυτοί που δεν είχαν μέχρι τώρα την ευκαιρία να το κάνουν, θα βροντοφωνάξουμε:

 

ΚΑΤΩ ΤΑ ΞΕΡΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΛΙΟΒΟΥΝΑ!

 

20.10.2021 

 

ΔΙΚΤΥΟ ΒΟΙΩΤΩΝ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ «ΠΑΡΟΞΥΣΜΟ»

viotia-sos.blogspot.com  - viotiasos@gmail.com - f/b: Δίκτυο Βοιωτών

11 Οκτωβρίου, 2021

Να μη γίνει η Παλιοβούνα το νέο θύμα της «πράσινης» ανάπτυξης

Με αφορμή τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης νέας αιολικής εγκατάστασης στην κορυφή του Ελικώνα, στην Παλιοβούνα, που βρίσκεται σε εξέλιξη, το Δίκτυο Βοιωτών κόντρα στον ενεργειακό «παροξυσμό», δίνει στη δημοσιότητα την παρακάτω ανακοίνωση.

Ταυτόχρονα, καλεί σε ανοιχτή σύσκεψη, με σκοπό την ενημέρωση, την ανταλλαγή απόψεων και την οργάνωση των δράσεων, τους φορείς, συλλογικότητες και πολίτες της Βοιωτίας την Κυριακή 17/10, στις 11:00, στην Αλίαρτο, στην αίθουσα του συνεδριακού κέντρου.


ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ Η ΠΑΛΙΟΒΟΥΝΑ 
ΤΟ ΝΕΟ «ΘΥΜΑ» ΤΗΣ «ΠΡΑΣΙΝΗΣ» ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΩΝ,
ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17/10, ΣΤΙΣ 11:00, ΣΤΗΝ ΑΛΙΑΡΤΟ

Δεν είναι μυστικό: εδώ και πολλά χρόνια, η αιολική βιομηχανία έχει βάλει «στο μάτι» την Παλιοβούνα, την ψηλότερη κορυφή του Ελικώνα, με υψόμετρο 1.750 μέτρα. Η πρώτη προσπάθεια, που ξεκίνησε το 2002 (4 ανεμογεννήτριες των 3 MW, στη θέση «Τούμπα»), εκαταλείφθηκε μερικά χρόνια αργότερα, προκειμένου να μη διογκωθούν περισσότερο οι αντιδράσεις των κατοίκων και να μην μπουν σε κίνδυνο τα άλλα έργα, της ίδιας εταιρείας, στην περιοχή («Περδικοβούνι», «Καλύβα»). Την ίδια τύχη είχε και άλλο ένα έργο στην περιοχή της Αρβανίτσας («Κακιά Ράχη»).

Οι πρώτες αυτές επιτυχίες δεν είχαν συνέχεια, καθώς τα επόμενα χρόνια -και μέχρι σήμερα- γενικεύτηκε η επίθεση των κερδοσκόπων του τομέα της ενέργειας, που έχει οδηγήσει στη σταδιακή λεηλασία του Ελικώνα. Βήμα το βήμα, σπιθαμή προς σπιθαμή, όλα τα υψώματα και οι κορυφές μετατρέπονται σε ιδιότυπα βιομηχανικά τοπία, για να «φιλοξενήσουν» άπειρες γιγαντιαίες ανεμογεννήτριες, πλέον και τεράστιες φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις. Ήταν αναμενόμενο, ότι κάποια στιγμή, θα έρχονταν ξανά η σειρά της Παλιοβούνας, όπου σχεδιάζεται η εγκατάσταση έξι (6) νέων ανεμογεννητριών, ισχύος 3,9 MW η καθεμία (με ύψος πυλώνα 84 μέτρα και διάμετρο φτερωτής 131 μέτρα, δηλαδή συνολικού ύψους 150 μέτρων). Αφού πρώτα έχει ξεκινήσει η διαδικασία αδειοδότησης πάμπολλων -περίπου 15- άλλων αιολικών εγκαταστάσεων, γύρω από την Παλιοβούνα.

13 Ιουνίου, 2021

Το Δίκτυο Βοιωτών καλεί στην πανελλαδική κινητοποίηση, στις 26/6

Η δυναμική παμβοιωτική κινητοποίηση της 5ης Ιούνη στη Λιβαδειά, η πρώτη μεγάλη κινητοποίηση μετά την καραντίνα, κατέδειξε την αποφασιστικότητα των πολιτών να υπερασπίσουν τους τόπους τους από την ενεργειακή φρενίτιδα.

Ο καταιγισμός ενεργειακών εγκαταστάσεων κάθε είδους, ένα πρόβλημα που ήδη επιβαρύνει υπέρμετρα τη Βοιωτία, εξαπλώνεται σε όλη τη χώρα. Δημόσιες δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις καταλαμβάνονται από ιδιωτικές ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά, μικρά και μεγάλα ποτάμια από υδροηλεκτρικά, ενώ ταυτόχρονα αυξάνονται και τα ιδιωτικά εργοστάσια με φυσικό αέριο προκειμένου να εξισορροπήσουν την αστάθεια στην παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ. Η μετατροπή της ενέργειας σε εμπόρευμα έχει εκτινάξει την κερδοσκοπική ασυδοσία με αποτέλεσμα την συνεχή αύξηση της τιμής του ρεύματος, την κατασπατάληση της ενέργειας, την υποβάθμιση των τοπικών δραστηριοτήτων, την περιβαλλοντική καταστροφή.


Οι εξελίξεις αυτές υπηρετήθηκαν και συνεχίζουν να υπηρετούνται από κρατικές πολιτικές και ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις στην υπηρεσία της βιομηχανίας της ενέργειας. Δήμοι και Περιφέρειες, έκαναν την προηγούμενη περίοδο τους αβανταδόρους των εταιρειών. Περιορίστηκαν σε θετικές  γνωμοδοτήσεις, αναμασώντας καραμέλες περί πράσινης ανάπτυξης και κλιματικής αλλαγής και επαναλαμβάνοντας πανομοιότυπους ισχυρισμούς ιδιωτικών μελετών. Σήμερα, ο αναβρασμός στις τοπικές κοινωνίες, έχει αναγκάσει τους περισσότερους τοπικούς πολιτευτές και παράγοντες να αλλάξουν -τουλάχιστον φραστικά- τη στάση τους. Δεν αρκεί. Χρειάζεται πανελλαδική κλιμάκωση των αντιδράσεων, ώστε να φρενάρουμε την εξέλιξη αυτών των εφιαλτικών σχεδίων, που απειλούν το παρόν και το μέλλον των περιοχών μας.   

Το Σάββατο 26 Ιούνη 2021 συναντιόμαστε στην Αθήνα, στις 19.00 στο Μοναστηράκι, μαζί με πολίτες από διάφορες περιοχές της χώρας, στην κινητοποίηση που καλεί το Πανελλαδικό Δίκτυο συλλογικοτήτων για την ενέργεια.

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ «ΛΑΙΛΑΠΑ» ΚΑΙ
ΣΤΗΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Καλούμε όλους τους Βοιωτούς και ιδιαίτερα αυτούς που κατοικούν στην Αθήνα να πάρουν μέρος στην κινητοποίηση.


ΔΙΚΤΥΟ ΒΟΙΩΤΩΝ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΠΑΡΟΞΥΣΜΟ
viotia-sos.blogspot.com - viotiasos@gmail.com
f/b: Δίκτυο Βοιωτών

13 Ιανουαρίου, 2021

«Οι πολίτες ρωτούν, οι αιρετοί απαντούν», δημόσια διαδικτυακή συζήτηση

Το Δίκτυο Βοιωτών κόντρα στον ενεργειακό «παροξυσμό» οργανώνει δημόσια διαδικτυακή συζήτηση, την Πέμπτη 28/1/2021, στις 18:00, με αντικείμενο τις επιπτώσεις των μεγάλων αιολικών και φωτοβολταϊκών έργων και των μονάδων φυσικού αερίου. Καλεσμένοι οι αιρετοί του νομού Βοιωτίας (βουλευτές, περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι), που καλούνται να απαντήσουν στα ερωτήματα εκπροσώπων του Δικτύου και άλλων φορέων και συλλογικοτήτων.


Μια σειρά από λόγους οδήγησαν στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, οι κυριότεροι από τους οποίους είναι οι εξής:
- η ένταση των ενεργειακών δραστηριοτήτων, σε όλα τα «μέτωπα», που έχουν δημιουργήσει ακραίες καταστάσεις με μη αναστρέψιμες περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις.
- η δυσκολία να οργανωθούν δημόσιες παρεμβάσεις κινηματικού χαρακτήρα με φυσική παρουσία των πολιτών, λόγω των περιοριστικών μέτρων που έχουν επιβληθεί.
- η γενική αίσθηση που μας διακατέχει ότι το μεγαλύτερο μέρος των αιρετών ανέχεται, αν δεν υποστηρίζει ανοιχτά, την ενεργειακή «επέλαση» που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Η συζήτηση φιλοδοξούμε να συμβάλλει στην περαιτέρω αποσαφήνιση των θέσεων των αιρετών όλου του πολιτικού φάσματος και, μέσω αυτής της αποσαφήνισης, να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τις εύλογες επιφυλάξεις και τις εκτιμήσεις μεγάλης μερίδας των τοπικών μας κοινωνιών. 

Η συζήτηση θα μεταδοθεί «ζωντανά» από το κανάλι του Δικτύου Βοιωτών στο youtube. Όπως αναφέρεται και στο κείμενο της πρόσκλησης, επιδίωξή μας δεν είναι η επανάληψη μιας «κλασικής» συζήτησης γενικού χαρακτήρα, αλλά μια συζήτηση με πολύ συγκεκριμένη στόχευση, ως προς τα ουσιαστικά αίτια αυτής της κατάστασης, την ανάγκη της άμεσης αντιμετώπισής της και τους τρόπους με τους οποίους κάτι τέτοιο θα γίνει εφικτό. 

20 Δεκεμβρίου, 2020

Υπερασπιζόμαστε τα βουνά της Βοιωτίας

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας μέρας βουνού, οι συλλογικότητες «Ανεμόμυλος» και «Σφήνα» προχώρησαν σε συμβολικές δράσεις σε σημεία των ορεινών όγκων του νομού, στα οποία έχουν αφήσει το ανεξίτηλο στίγμα τους θηριώδεις αιολικές εγκαταστάσεις. Αντίστοιχο μήνυμα σωτηρίας των βουνών του γενέθλιου τόπου έστειλαν και μέλη του Δικτύου Βοιωτών που ζουν πολύ μακριά από αυτόν.








 

06 Δεκεμβρίου, 2020

Συνέντευξη τύπου του Δικτύου Βοιωτών

Σε (διαδικτυακή) συνέντευξη τύπου, που δόθηκε την Τρίτη 24/11/2020, ανακοινώθηκε η συγκρότηση του ΔΙΚΤΥΟΥ ΒΟΙΩΤΩΝ κόντρα στον ενεργειακό «παροξυσμό», ως ενός άτυπου σχήματος συλλογικοτήτων και προσώπων, με αντικείμενο το σύνολο των ενεργειακών δραστηριοτήτων στο νομό και την αντιμετώπιση των επιπτώσεών τους. 


Όπως ήταν φυσικό, το γεγονός αποτέλεσε μοναδική ευκαιρία για να παρουσιαστεί το σύνολο των ενεργειακών δραστηριοτήτων στο νομό, με έμφαση στις βιομηχανικού τύπου εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ κυρίως αιολικές και φωτοβολταϊκές-, που έχουν πάρει γενικευμένο χαρακτήρα και έχουν κατακλύσει το σύνολο των ορεινών όγκων -και όχι μόνο- του νομού, παρότι έχει υλοποιηθεί μικρό μόνο μέρος των όσων έχουν σχεδιαστεί και πάρει την αρχική αδειοδότηση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ). 

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο γεγονός ότι η Βοιωτία έχει δεχθεί το ισχυρότερο πλήγμα, στο πλαίσιο των ριζικών ανακατατάξεων που συντελούνται στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες, σε σημείο να έχει μετατραπεί: 
• στο νέο ενεργειακό κέντρο μονάδων φυσικού αερίου και 
• στην περιοχή με τη μεγαλύτερη πυκνότητα εγκαταστάσεων ΑΠΕ, βιομηχανικού τύπου, καθώς «φιλοξενεί» έξι (6) μονάδες φυσικού αερίου, συνολικής ισχύος 2.556 MW, που αντιστοιχεί στο 32,1% της πανελλαδικής ισχύος των μονάδων φυσικού αερίου και καθώς υπάρχουν αδειοδοτήσεις της ΡΑΕ για 276 εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ, ισχύος 2.721 MW, που αντιστοιχούν στο 12,3% της ισχύος των αντίστοιχων αδειών για όλη την Ελλάδα.