από τις ανεξέλεγκτες ενεργειακές δραστηριότητες
18 Απριλίου, 2026
Σύσκεψη συντονισμού πολιτών Δήμου Λιβαδειάς κατά της ενεργειακής φρενίτιδας
από τις ανεξέλεγκτες ενεργειακές δραστηριότητες
17 Φεβρουαρίου, 2026
ΟΧΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΒΑΝΙΤΣΑ !!!
24 Ιανουαρίου, 2026
Κανένα νέο έργο ΑΠΕ σε Βοιωτία και Στερεά Συνάντηση συντονισμού: Αλίαρτος 8/2/2026
Το 2025 ήταν μια χρονιά, στη διάρκεια της οποίας εντάθηκαν οι ενεργειακές δραστηριότητες στο νομό Βοιωτίας. Ζήσαμε και ζούμε μια, τεράστιας έκτασης, περιβαλλοντική και κοινωνική «βλάβη», που συντελείται ύπουλα, αλλά και συστηματικά, εδώ και μια εικοσαετία σχεδόν και η οποία έχει μετατρέψει τη Βοιωτία σε ένα νέο τεράστιο ενεργειακό κέντρο της χώρας. Αυτή η «μετάλλαξη» του τόπου μας δε γίνεται τυχαία. Είναι κοινός τόπος ότι έχουμε να κάνουμε με συνειδητές πολιτικές επιλογές και με απροκάλυπτη εξυπηρέτηση μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, που υποστηρίζονται παντοειδώς (με καταστρατήγηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, με δικαστικές αποφάσεις, με παρεμβάσεις του πολιτικού προσωπικού, με παραπλάνηση των πολιτών, με εξαγορά συνειδήσεων κ.λπ.).
Το 2025, όμως, ήταν και μια περίοδος, κατά την οποία εκδηλώθηκε ένα νέο «κύμα» αντιδράσεων και αντιστάσεων, στις τοπικές μας κοινωνίες. Από τις Ερυθρές και την πόλη της Θήβας, μέχρι και τα άλλα χωριά του Δήμου, από την Αλίαρτο, μέχρι και άλλες περιοχές του νομού, πλήθος συνελεύσεων, εκδηλώσεων, παρεμβάσεων και κινητοποιήσεων πραγματοποιήθηκε. Λίγες μέρες πριν, την Κυριακή 18/1/2026, οι ανοιχτές συνελεύσεις των κατοίκων στην Αγία Άννα και το Νεοχώρι, έδειξαν ότι αυτή η κινητικότητα θα γίνει πολύ μεγαλύτερη μέσα στο 2026, και θα είναι πολύ πιο στοχευμένη.
Είναι η στιγμή, που ένα παλιότερο αίτημα των συλλογικοτήτων μας έχει γίνει υπερώριμο και μπορεί να γίνει ο συνεκτικός ιστός όλων των επιμέρους αγώνων που δίνονται και θα δοθούν. Το αίτημα αυτό δεν είναι άλλο, από την απαγόρευση υλοποίησης νέων έργων ΑΠΕ, συμπεριλαμβανομένων των σταθμών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και των έργων διασύνδεσης σε υποσταθμούς, στα όρια της περιφέρειας Στερεάς, σε οποιοδήποτε στάδιο της αδειοδοτικής διαδικασίας κι αν βρίσκονται, με ειδική νομοθετική ρύθμιση, κατά το πρότυπο της ρύθμισης για τα «απάτητα» βουνά.
Το γεγονός ότι ο Δήμος Λιβαδειάς έχει υιοθετήσει αυτό το αίτημα και έχει αναλάβει πρωτοβουλία, ώστε να γίνει καθολικό αίτημα, στο επίπεδο της περιφέρειας Στερεάς, δημιουργεί πρόσθετες προϋποθέσεις προκειμένου να υλοποιηθεί, προτού η μανία των εργολάβων καταστρέψει ότι έχει απομείνει άθικτο.
Σε
αυτή τη συγκυρία, μια σειρά από συλλογικότητες και επιτροπές κατοίκων του νομού
Βοιωτίας παίρνουμε την πρωτοβουλία να καλέσουμε σε μια συνάντηση φορέων,
συλλογικοτήτων και πολιτών του νομού Βοιωτίας, που θα έχει σαν βασικό
αντικείμενο το συντονισμό επιδιώξεων και δράσεων, για την αποτελεσματική
αντιμετώπιση των συνεπειών των ενεργειακών δραστηριοτήτων.
14 Φεβρουαρίου, 2022
Πεζοπορία ενημέρωσης και διαμαρτυρίας στην Κοιλάδα των Μουσών, Κυριακή, 20 Φεβρουαρίου 2022
21 Οκτωβρίου, 2021
ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΒΟΙΩΤΩΝ ΓΙΑ ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΟΒΟΥΝΑ
Εδώ και πολλά χρόνια η Βοιωτία βρίσκεται στο στόχαστρο των επιχειρηματιών της ενέργειας. Αυτή τη φορά η βιομηχανία βάλθηκε να κατασπαράξει την άγρια ομορφιά της Παλιοβούνας, της ψηλότερης κορυφής του Ελικώνα, που φτάνει μέχρι τα 1747 μέτρα.
Λίγο καιρό μετά την άδεια εγκατάστασης ανεμολογικού ιστού, ξεκίνησε με γοργούς ρυθμούς η διαδικασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης μιας εγκατάστασης 6 ανεμογεννητριών ισχύος 3,9 MW η καθεμία (με ύψος πυλώνα 84 μέτρα και διάμετρο φτερωτής 131 μέτρα). Η εγκατάσταση αυτή θα σημάνει την πλήρη “παράδοση” του μεγαλύτερου ορεινού όγκου της Βοιωτίας στις ορέξεις των επιχειρηματιών της αιολικής ενέργειας.
Οι πολίτες της Βοιωτίας εδώ και καιρό οργανώνουμε την αντίσταση μας μέσα από επιτροπές αγώνα και συλλογικότητες σε χωριά και πόλεις αλλά και μέσω του «Δικτύου Βοιωτών κόντρα στον ενεργειακό παροξυσμό». Στην επίθεση όμως αυτή που δέχεται ο Ελικώνας δεν περισσεύει κανείς. Ο αγώνας μας ενάντια σε αυτές τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις που καταστρέφουν το φυσικό περιβάλλον για την κερδοφορία των "επενδυτών" είναι δίκαιος και μας χρειάζεται όλους. Στο πλαίσιο αυτού του αγώνα διοργανώνουμε μια πεζοπορία γνωριμίας και “αυτοψίας στον τόπο του εγκλήματος”.
Την Κυριακή 31 Οκτωβρίου στις 10.00 π.μ., θα συγκεντρωθούμε στο οροπέδιο της Αρβανίτσας και από εκεί θα μεταβούμε με αυτοκίνητα στη θέση “Σταυρός” (υψόμετρο 1550 μέτρα), απ’ όπου και θα ξεκινήσει η πεζοπορία προς την Παλιοβούνα. Η διαδρομή μέχρι την κορυφή είναι ανηφορική με κλίση περίπου 10%, έχει απόσταση 1700 μέτρα και θετική υψομετρική 200 μέτρα. Το μονοπάτι που θα ακολουθήσουμε έχει πέτρες και λόγω της εποχής, πιθανότατα θα έχει λάσπη και χρειάζεται πολλή προσοχή. Η επιστροφή είναι από τα ίδια. Η διάρκεια της διαδρομής υπολογίζεται σε 3-3,5 ώρες για αυτούς που δεν έχουν ιδιαίτερη εμπειρία στα βουνά και ιδιαιτέρως σε δύσκολα τερέν και ενδεχομένως καιρικές συνθήκες. Απαραίτητος εξοπλισμός: αδιάβροχο, νερό και λίγη τροφή.
Όλοι όσοι έχουμε περπατήσει στα μονοπάτια του Ελικώνα, αλλά και αυτοί που δεν είχαν μέχρι τώρα την ευκαιρία να το κάνουν, θα βροντοφωνάξουμε:
ΚΑΤΩ ΤΑ ΞΕΡΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΛΙΟΒΟΥΝΑ!
20.10.2021
ΔΙΚΤΥΟ ΒΟΙΩΤΩΝ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ «ΠΑΡΟΞΥΣΜΟ»
viotia-sos.blogspot.com - viotiasos@gmail.com - f/b: Δίκτυο Βοιωτών
11 Οκτωβρίου, 2021
Να μη γίνει η Παλιοβούνα το νέο θύμα της «πράσινης» ανάπτυξης
13 Ιουνίου, 2021
Το Δίκτυο Βοιωτών καλεί στην πανελλαδική κινητοποίηση, στις 26/6
13 Ιανουαρίου, 2021
«Οι πολίτες ρωτούν, οι αιρετοί απαντούν», δημόσια διαδικτυακή συζήτηση
20 Δεκεμβρίου, 2020
Υπερασπιζόμαστε τα βουνά της Βοιωτίας













