Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα αιρετοί. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα αιρετοί. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

08 Απριλίου, 2021

Συγχρονισμό με τις διαθέσεις των πολιτών περιμένουν οι πολίτες από την τοπική αυτοδιοίκηση

Η ένταση των ενεργειακών δραστηριοτήτων στη Βοιωτία, σε συνδυασμό με τις -συνεχώς διευρυνόμενες- αντιστάσεις των τοπικών κοινωνιών έχουν προκαλέσει το γενικό ενδιαφέρον και έναν ενδιαφέροντα και ζωηρό δημόσιο διάλογο. Από τα πράγματα ανοίγει ξανά η συζήτηση για το πώς μπορούμε να σταματήσουμε αυτήν την «επέλαση» και για το αν και με ποιες προϋποθέσεις η τοπική αυτοδιοίκηση θα σταθεί αρωγός στον αγώνα των τοπικών κοινωνιών και θα συμβάλλει σ’ αυτόν, με έργα και όχι με λόγια.


Η διαδικτυακή συζήτηση του Δικτύου Βοιωτών με τους αιρετούς του νομού στις 28/1/2021, η επιστολή του περιφερειάρχη κ. Σπανού στον υπουργό περιβάλλοντος κ. Σκρέκα, η έκτακτη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Λιβαδειάς στις 17/3/2021, η ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Λιβαδειάς στις 24/3/2021 (μετά από σχετικό αίτημα τεσσάρων συλλογικοτήτων και 100 πολιτών), καθώς και η συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Στερεάς στις 30/3/2021 έδωσαν αρκετά ερεθίσματα για μια συνολική αποτίμηση του ρόλου της τοπικής και της περιφερειακής αυτοδιοίκησης -γενικά και ειδικά σε αυτήν την περίοδο-, που αντί να «διασκεδάσουν» υπαρκτές ανησυχίες τις ενίσχυσαν περισσότερο.

Στη σχετική ανακοίνωση που δημοσιοποιεί το Δίκτυο Βοιωτών κόντρα στον ενεργειακό «παροξυσμό» καταγράφονται οι βασικότερες επισημάνσεις, που τεκμηριώνουν αυτήν την εκτίμηση και αφορούν τη συλλογική εικόνα των αυτοδιοικητικών οργάνων, χωρίς να υπεισέρχεται σε αναλυτικό σχολιασμό των επιμέρους τοποθετήσεων βουλευτών, παρατάξεων και δημοτικών συμβούλων.

Το κείμενο της ανακοίνωσης ακολουθεί. Μπορείτε, επίσης να το κατεβάσετε από τη διεύθυνση:
https://drive.google.com/file/d/1tvcUhpXXqWfOFKAt9MllxkRnox2RSWY0/view?usp=sharing

Σημείωση:
Από τα μέλη του Δικτύου Βοιωτών, ο Σύλλογος Ελικωνίων επαρχίας Λιβαδειάς δε συμφώνησε με το περιεχόμενο της ανακοίνωσης και δεν την υποστηρίζει.

04 Φεβρουαρίου, 2021

Συμπεράσματα από τη διαδικτυακή συζήτηση με τους αιρετούς για την ενεργειακή φρενίτιδα στη Βοιωτία

Η διαδικτυακή συζήτηση, που οργάνωσε το Δίκτυο Βοιωτών την Πέμπτη 28/1/2021, με τους αιρετούς της Βοιωτίας και αντικείμενο τις ενεργειακές δραστηριότητες και τις επιπτώσεις τους, προκάλεσε αρκετό ενδιαφέρον και ήταν αφορμή για την εκδήλωση νέων προβληματισμών. Το Δίκτυο Βοιωτών προχώρησε σε μια συνολική αποτίμηση του περιεχομένου της σχετικής συζήτησης, τα βασικά συμπεράσματα της οποίας αποτυπώθηκαν στην παρακάτω ανακοίνωση.

Η μεγάλη ανησυχία των πολιτών της Βοιωτίας για την ανεξέλεγκτη εγκατάσταση ενεργειακών μονάδων, αποτυπώθηκε στην εκδήλωση- συζήτηση με τους αιρετούς την Πέμπτη 28/1. Πάνω από 250 άτομα παρακολούθησαν την 3ωρη συζήτηση, ενώ γύρω στα χίλια άτομα έχουν ήδη δει το βίντεο της εκδήλωσης. Η επίγνωση αυτής της αναστάτωσης που επικρατεί το τελευταίο διάστημα στις τοπικές κοινωνίες, αποτυπώθηκε και στο γεγονός ότι πολλοί αιρετοί ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Δικτύου. Ανταποκρίθηκαν σχεδόν όλοι οι Δήμαρχοι του νομού, με την εξαίρεση της Δημάρχου Ορχομενού, τέσσερις από τους 11 περιφερειακούς συμβούλους και μια από τους 3 βουλευτές. Ο Δήμαρχος Λεβαδέων εκπροσωπήθηκε μέσω του Γ.Γ. του Δήμου, λόγω ξαφνικού προσωπικού προβλήματος.

Μια πρώτη παρατήρηση αφορά το γεγονός ότι τόσο ο κυβερνητικός βουλευτής όσο και η αντιπεριφερειάρχης Βοιωτίας και οι σύμβουλοι της περιφερειακής πλειοψηφίας, απέφυγαν να συμμετάσχουν και να συζητήσουν για τις αποφάσεις που λαμβάνονται σε κυβερνητικό και σε περιφερειακό επίπεδο.

Μια δεύτερη γενική παρατήρηση αφορά το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες ερωτήσεις που τέθηκαν από μέλη του Δικτύου και εκπροσώπους δέκα συλλόγων και ομάδων, στο μεγαλύτερό τους μέρος έμειναν αναπάντητες. Οι περισσότεροι Δήμαρχοι στάθηκαν στο γεγονός ότι οι Δήμοι έχουν μόνο γνωμοδοτικές αρμοδιότητες, ενώ σχεδόν όλοι οι αιρετοί, δικαιολόγησαν την θετική ή την -πολύ πιο σπάνια- αρνητική στάση τους, στην εναρμόνιση με τη στάση των τοπικών κοινωνιών.

Παρότι, λοιπόν, η εξέλιξη της συζήτησης ήταν λίγο - πολύ αναμενόμενη, ωστόσο συνολικά κρίνουμε ότι υπήρξαν κάποιες ωφέλειες και κάποια πρώτα συμπεράσματα. Για τους πολίτες της Βοιωτίας, ήταν μια ευκαιρία να ακούσουν τους αιρετούς να τοποθετούνται ταυτόχρονα για μια κατάσταση που εξελίσσεται εδώ και χρόνια και έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα. Η παρουσία των Δημάρχων, δείχνει ότι είναι αυτοί που νοιώθουν τη μεγαλύτερη πίεση ενώ η απουσία των κυβερνητικών αιρετών στη Βουλή και την Περιφέρεια, δεν προοιωνίζει παρεμβάσεις για την ανακοπή της εξελισσόμενης επέλασης. Παράλληλα οι δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν από αρκετούς αιρετούς Δημάρχους, Περιφερειακούς Συμβούλους και Βουλευτή, είναι καινοφανείς και καλοδεχούμενες. 

Θα είμαστε εδώ, μαζί με όλους τους πολίτες της Βοιωτίας, για να τις θυμίζουμε κάθε φορά που οι εξελίξεις θα απαιτούν την ενεργοποίηση και την ανάληψη πρωτοβουλιών από τους αιρετούς. Μακριά από κομματικές ταμπέλες και σκοπιμότητες, μακριά από μικροπολιτική εκμετάλλευση από οποιαδήποτε κατεύθυνση. Χωρίς να περιμένουμε άνωθεν λύσεις και θαύματα, επιχειρώντας με όσα μέσα διαθέτουμε να ενημερώσουμε τις τοπικές κοινωνίες, πιστεύοντας ότι οι λύσεις επιβάλλονται από κοινότητες ανθρώπων που αγωνίζονται για τους τόπους τους, για τη ζωή, για το παρόν και το μέλλον.

Για όσους/ες ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν όλη τη συζήτηση, τους παραπέμπουμε στο σχετικό βίντεο: https://youtu.be/cC367VvvQhY

Εμείς θα σταθούμε περισσότερο στα ακόλουθα:

26 Ιανουαρίου, 2021

Την Πέμπτη 28/1, η διαδικτυακή συζήτηση με τους αιρετούς της Βοιωτίας

Το Δίκτυο Βοιωτών κόντρα στον ενεργειακό «παροξυσμό» ενημερώνει ότι την Πέμπτη 28/1/2021, στις 18:00, θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακή συζήτηση μεταξύ φορέων και συλλογικοτήτων και αιρετών του νομού Βοιωτίας, με θέμα «οι πολίτες ρωτούν, οι αιρετοί απαντούν», με αποκλειστικό αντικείμενο τις ενεργειακές δραστηριότητες και τις επιπτώσεις τους, τόσο στο φυσικό, όσο και στο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον της περιοχής μας. 

Η συζήτηση θα μεταδοθεί διαδικτυακά, στο κανάλι του Δικτύου Βοιωτών στο youtube: 


Την πρόσκληση έχουν αποδεχθεί, μέχρι στιγμής: οι βουλευτές κ. Γ. Πούλου Γ. και κ. Γ. Μουλκιώτης., οι δήμαρχοι Αλιάρτου - Θεσπιέων κ. Γ. Ντασιώτης Γ., Θήβας κ. Γ. Αναστασίου, Λιβαδειάς κ. Ι. Ταγκαλέγκας, Τανάγρας κ. Β. Περγαλιάς και οι περιφερειακοί σύμβουλοι κ. Λ. Καραβασίλη, κ. Β. Κατσιμίχα – Κοροπούλη, κ. Γ. Μελισσάρης, κ. Κ. Μπακομήτρος, κ. Κ. Σωτηρόπουλος.

13 Ιανουαρίου, 2021

«Οι πολίτες ρωτούν, οι αιρετοί απαντούν», δημόσια διαδικτυακή συζήτηση

Το Δίκτυο Βοιωτών κόντρα στον ενεργειακό «παροξυσμό» οργανώνει δημόσια διαδικτυακή συζήτηση, την Πέμπτη 28/1/2021, στις 18:00, με αντικείμενο τις επιπτώσεις των μεγάλων αιολικών και φωτοβολταϊκών έργων και των μονάδων φυσικού αερίου. Καλεσμένοι οι αιρετοί του νομού Βοιωτίας (βουλευτές, περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι), που καλούνται να απαντήσουν στα ερωτήματα εκπροσώπων του Δικτύου και άλλων φορέων και συλλογικοτήτων.


Μια σειρά από λόγους οδήγησαν στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, οι κυριότεροι από τους οποίους είναι οι εξής:
- η ένταση των ενεργειακών δραστηριοτήτων, σε όλα τα «μέτωπα», που έχουν δημιουργήσει ακραίες καταστάσεις με μη αναστρέψιμες περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις.
- η δυσκολία να οργανωθούν δημόσιες παρεμβάσεις κινηματικού χαρακτήρα με φυσική παρουσία των πολιτών, λόγω των περιοριστικών μέτρων που έχουν επιβληθεί.
- η γενική αίσθηση που μας διακατέχει ότι το μεγαλύτερο μέρος των αιρετών ανέχεται, αν δεν υποστηρίζει ανοιχτά, την ενεργειακή «επέλαση» που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Η συζήτηση φιλοδοξούμε να συμβάλλει στην περαιτέρω αποσαφήνιση των θέσεων των αιρετών όλου του πολιτικού φάσματος και, μέσω αυτής της αποσαφήνισης, να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τις εύλογες επιφυλάξεις και τις εκτιμήσεις μεγάλης μερίδας των τοπικών μας κοινωνιών. 

Η συζήτηση θα μεταδοθεί «ζωντανά» από το κανάλι του Δικτύου Βοιωτών στο youtube. Όπως αναφέρεται και στο κείμενο της πρόσκλησης, επιδίωξή μας δεν είναι η επανάληψη μιας «κλασικής» συζήτησης γενικού χαρακτήρα, αλλά μια συζήτηση με πολύ συγκεκριμένη στόχευση, ως προς τα ουσιαστικά αίτια αυτής της κατάστασης, την ανάγκη της άμεσης αντιμετώπισής της και τους τρόπους με τους οποίους κάτι τέτοιο θα γίνει εφικτό.